TEHNIČNA NAVODILA

Za vgradnjo na električno talno gretje so primerne le nekatere talne obloge. Pri vgradnji talne obloge na talno gretje vedno preverite primernost talne obloge za toplovodno ali električno talno gretje. Poskrbite, da bo sistem talnega gretja vgrajen strokovno in kopatibilen s tehničnimi zahtevami proizvajalca talne obloge.

1. LESENE TALNE OBLOGE NA TALNEM GRETJU

Na nizkotemperaturne sisteme talnega gretja se lahko vgrajujejo parketi in druge talne obloge, ki so namenjene za talno gretje. Les ima srednjo stopnjo toplotne upornosti. Primerni so tanjši parketi debeline 10 do 15 mm s toplotno upornostjo do 0,15 m2K/W. Les, se na ogrevanem estrihu segreje, posledično se osuši, kar lahko privede do krčenja in »delovanja« lesa. Delovanje lesa je konstrukcijsko močno zmanjšano pri gotovih dvoslojnih ali trislojnih parketih. Nekatere vrste lesa se na spremembo vlažnosti odzivajo hitreje in intenzivneje. Priporočamo, da na talno gretje ne vgrajujete parketov iz sledečih drevesnih vrst: javor, bukev, oljka, akacija, bambus, wenge, bubinga, cumaru, črna breza, ipe, mutenye, jatoba, kempas, massaranduba, palisander, pynkado, črni siris, sapeli in tigerwood, saj se lahko zgodi, da se bodo v kurilni sezoni še posebej pri širših deskah in tangencialnem lesu pojavile režice med parketnimi deščicami. Oljeni parketi imajo bolj odprto lesno strukturo kot lakirani. Zaradi nefilmotvornega premaza bolj dihajo in se hitreje prilagajajo okolju v katerem se nahajajo. Če se nahajajo v suhem in toplem okolju se tudi hitreje izsušijo.

2. TEHNIČNE ZAHTEVE

Estrih mora biti položen po proizvajalčevih navodilih in standardih. Površina mora biti ravna, gladka, trdna in čista, estrih pa kompakten, suh in brez razpok. Talno ogrevanje morajo projektirati in vgraditi strokovnjaki. Ogrevalne cevi morajo biti vgrajene vsaj 35 mm pod površino estriha, da je zagotovljena enakomerna razporeditev toplote na površini. V nasprotnem primeru lahko na talni oblogi prihaja do nastajanja rež in deformacij. Najvišja dovoljena površinska temperatura talne obloge med obr tovanjem je 26 oC. Najvišja dovoljena efektivna moč na površini talnih oblog je do 60 W/m2. Regulacija temperature talnega ogrevanja mora biti sistemska. Relativna zračna vlaga v prostorih z vgrajeno talno oblogo mora biti med 50 in 60% in temperatura med 18 in 22 oC. Največja dovoljena vlažnost estriha za polaganje talne obloge pri cementnem estrihu je do 1,8%, pri anhidritnem do 0,3% merjeno po CM metodi. Izdelovalec estriha mora predhodno predvideti in označiti mesta za CM meritev. Pred polaganjem talne obloge mora biti izveden zagon talnega gretja po sledečem protokolu.

3. PROTOKOL ZAGONA OGREVANJA

(za cementni estrih tip A4). Po predpisanem 21 dnevnem času mirovanja cementnega estriha (vsaj 7 dni pri anhidritnem estrihu), lahko postopno zaženemo ogrevalni sistem. V sistem brez nočnih prekinitev dovajamo vodo s konstantno temperaturo po sledečem postopku.

1. dan …………………………………………….…. 25 oC

2. dan ……………………………………………….. 30 oC

3. dan …………………………………………….…. 35 oC

4. dan ……………………………………………….. 40 oC

5. dan …………………………………………….…. 45 oC

6. dan ……………………………………………….. 50 oC

7. dan ……………………………………………….. 55 oC

8. -20. dan ……………………………………………55 oC

21. dan ………………………………………………. 50 oC

22. dan ……………………………………………… 45 oC

23. dan ……………………………………………… 40 oC

24. dan ……………………………………………… 35 oC

25. dan ……………………………………………… 30 oC

26. dan ……………………………………………… 25 oC

27. dan ………………………………………….…………

Če so ogrevalne cevi vgrajene v srednjo višino estriha – tip estriha A3 (ne direktno na toplotno izolacijo), mora opisanemu postopku po ohladitvi estriha slediti še dodaten kratkotrajen toplotni šok s segretjem estriha do najvišje temperature in ohladitvijo. Po ohladitvi estriha se izvede meritev vsebnosti preostale gradbene vlage po CM metodi.

4. PRED POLAGANJEM

Če vsebnost vlage v estrihu doseže ustrezno suhost, lahko pričnemo s polaganjem. V nasprotnem primeru nadaljujemo z dovajanjem vode s temperaturo 40 oC, dokler ni dosežena zahtevna suhost estriha. Med sušenjem je potrebno zagotoviti zadostno zračenje prostorov, brez prepiha. Pred polaganjem talne obloge temperaturo postopoma zmanjšujemo, 2-3 dni pred pričetkom del pa sistem izklopimo, oziroma vzdržujemo temperaturo estriha 15 do 18 oC in temperaturo zraka v prostoru 15 do 20 oC. Priporočamo, da se na talno ogrevan estrih lepi. Lepila in morebitni premazi morajo biti primerni za talno gretje.

5. PO POLAGANJU

Talno gretje lahko s postopnim dvigovanjem temperature vode po 5 oC dnevno zaženemo 3 dni po položitvi talne obloge. Vzdržujemo temperaturne in klimatske pogoje opisane v točki 2. tehnične zahteve. Po potrebi se v kurilni sezoni izvaja dodatno vlaženje zraka.

SPLOŠNO

Vaša lesena tla potrebujejo ustrezno nego in vzdrževanje. Za čiščenje umazanije, kot je npr. pesek uporabljajte sesalnik z mehkim nastavkom, mehko metlo ali krpo. Na vhode namestite kvaliteten predpražnik, ki preprečuje vnos peska na parket.

Na noge od pohištva namestite zaščitne podložke iz filca, s katerim preprečite odrgnine. Ne premikajte pohištva tako, da ga vlečete, ampak ga dvignite in prestavite.

V primeru razlitja vode ali drugih tekočin, le-te nemudoma obrišite. Madeže kave, rdečega vina ali ketchupa odstranite takoj, saj lahko pustijo trajne madeže. Za odstranitev trdovratnih madežev se posvetujte z vašim prodajalcem parketa.

Če so tla zelo umazana, jih je potrebno očistiti ročno z vlažno krpo. Ne  porabljate mokrih krp, od katerih teče voda, saj tako lahko nastanejo poškodbe na lesu (nabrekanje). Prav tako ni dovoljena uporaba vodnih sesalnikov. Pomemben pogoj za dolgo življenjsko dobo lesene talne obloge je ugodna klima v prostoru s približno temperaturo 20o C in relativno zračno vlago od 50 do 60%. Omenjene pogoje lahko spremljate z elektronskim merilnikom vlage ali vremensko uro (posebej pomembno v času kurilne sezone). Optimalno relativno zračno vlago je možno vzdrževati s pomočjo električnih vlažilnikov zraka.

Pri večjih steklenih površinah se je potrebno izogibati direktnemu sončnemu sevanju (obvezno senčenje).

LAKIRANE POVRŠINE

Lakirane parkete po končani montaži očistimo s čistilom za lakirane površine. Lahko je v obliki koncentrata, ki se redči z vodo (upoštevajte navodila), še bolj enostavno za uporabo pa je čistilo v razpršilu v razredčeni obliki. Tla je potrebno dobro posesati, da odstranite trde nečistoče. Mehko krpo navlažimo in čistimo v obe strani. 

Parket lahko dodatno zaščitimo s sredstvom za nego parketa, ki vsebuje tudi določen odstotek laka. Poleg prve impregnacije ga uporabljamo tudi naknadno (1-2 x letno), saj s tem osvežimo lak in prekrijemo drobne praske. Tla so nekaj ur po nanosu nepohodna. Upoštevajte navodila prodajalca. 

Za bolj agresivne madeže se posvetujte s strokovnjakom glede primernosti uporabe različih čistil v povezavi s specifičnim madežem.

Ne uporabljajte čistil, ki vsebujejo voske. Ne čistite s tekočo vodo.

Ko se na parketu pojavi večja obraba laka, se odločite za ponovno brušenje in lakiranje. Če je lak že popolnoma odstranjen s površine, je parket težko lepo obnoviti. Ponovno brušenje in lakiranje prepustite strokovnjaku – parketarju.

OLJENE POVRŠINE

Pri oljenju parketov so uporabljena olja, ki poudarjajo naraven videz lesa in povečujejo njegovo odpornost proti obrabi, umazaniji in vlagi.

Takoj po končani montaži oljenega parketa, le tega očistite s čistilom za oljene površine. S tem površino zaščitite pred umazanijo in dodatno zaščitite tla. Za pravilen nanos upoštevajte navodila, ki veljajo za čistilo, ki ga uporabljate. Splošen napotek je, da je tla potrebno najprej posesati oziroma dobro očistiti. Nato čistilo zmešajte v ustreznem razmerju (upoštevajte navodila) z vodo. Z mehko krpo, namočeno v to raztopino, nanesite čistilo na lesena tla. Od krpe ne sme kapljati.

Pri večjih površinah uporabljajte dva vedra. V enem naj bo voda pomešana s čistilnim sredstvom, v drugem pa čista voda, v kateri dodatno izpiramo krpo. Krpo vedno najprej izperemo v čisti vodi, šele nato jo pomočimo v vodo s čistilnim sredstvom. Po tem nanosu ne čistite dodatno s krpo, namočeno le v čisto vodo, saj bi tako izprali zaščitni sloj. Pustite nekaj minut, da se dobro vpije, potem zbrišite tla s suho krpo v smeri lesnih vlaken. 

Tudi naknadno tla redno vzdržujte s čistilom za oljene površine. Na začetku naj bo to tedensko oz. glede na obremenitev tal presodite koliko nege leta potrebujejo, vendar ne manj kot enkrat mesečno. Po vsakem čiščenju s čistilom za oljene površine, bodo vaša tla manj dovzetna za umazanijo in madeže.

Po končanem običajnem »vlažnem« čiščenju lahko odstranite trdovratnejše madeže z nekaj kapljicami koncentriranega čistilnega sredstva, ki jih nanesemo direktno na madež. Pustimo delovati cca 5 minut in tla ponovno očistimo z  bičajno mešanico za čiščenje (voda čistilno sredstvo).

Periodično je oljene površine potrebno osvežiti tudi z nanosom vzdrževalnega olja. Površine, kjer je bil zaščitni sloj olja odstranjen z obrabo tal, z nanosom olja ponovno dobijo lep izgled. Glede na natur ali belo oljene površine uporabite ustrezno olje (natur ali belo).

Pred nanosom olja je potrebno tla popolnoma očistiti. Za odstranitev ostankov čistila, očistite tla z intenzivnim čistilom. Potem začnite z oljenjem. Z oljenjem ne odlašajte tako dologo, da so tla popolnoma brez zaščitenega sloja in obrabljena, saj s tem izgubljajo na izgledu, ki se ga potem ne da popolnoma obnoviti.

Pri oljenju mora biti temperatura med 16o C in 20o C. Nekaj olja nanesite na tla in ga enakomerno razporedite s pomočjo polirnega stroja z ustreznim filcem oziroma ročno z bombažno krpo. Pustite delovati 10 do 15 minut. Če celotna površina ni dobro napojena, ponovite postopek. Vse viške olja odstranite s tal s pomočjo krpe. Za preprečitev prevelike porabe olja v enem nanosu priporočamo uporabo razpršilca za nanos olja.

Po eni uri tla zloščite ročno oziroma za boljše rezultate s polirnim strojem (150 obratov v minuti) z belim ali rdečim filcem. Kote in ostale težko dostopne dele zloščite ročno. Polirajte toliko časa, da je površina suha. Zadnje poliranje je potrebno izvesti v smeri lesnih vlaken.

Opozorilo: nevarnost samovžiga. Krpe, napojene z oljem je potrebno izprati z vodo takoj po končanem delu in jih posušiti na prostem.

Tla naj se po končani obdelavi sušijo vsaj 24 ur, preden so ponovno pohodna. Olje se strjuje še približno en teden in takrat je potrebno biti pazljiv pri premikanju

težkih stvari.

Za dodatno zaščito pred umazanijo je potrebno po 7-ih dneh površino obdelati še s čistilnim sredstvom.

Ne uporabljajte krp, ki vsebujejo mikro vlakna. Vaša tla sicer lahko postanejo groba in zelo dovzetna za umazanijo. Uporabljajte le krpe narejene iz naravnih vlaken, kot sta bombaž ali klobučevina.

1. PRED POLAGANJEM

1.1. Dovoljena vlažnost podlage:

  • cementni estrih do 2,0 %, cementni estrih s talnim
  • gretjem do 1,8 %,
  • anhidritni estrih do 0,5 %, anhidritni estrih s talnim
  • gretjem do 0,3%,
  • lesena podlaga 9 ± 2%,
  • iverne in podobne plošče 9 ± 2%.

Ustrezno osušenost objekta mora zagotoviti investitor – naročnik del. Polagalec ima pravico in dolžnost izmeriti vlago, ter (po dogovoru) svetovati ali sodelovati pri izsuševanju ali izvedbi drugih ukrepov, ki zmanjšujejo vpliv vlage na lesene talne obloge (parketov, laminatov). Polagalec ima po dogovoru z glavnim izvajalcem pravico po lastni presoji odložiti ali prekiniti dela, če oceni, da so pogoji za delo neustrezni, vendar mora o tem predhodno obvestiti investitorja – naročnika del.

1.2. Estrih mora biti izdelan v skladu s predpisi:

  • zagotovljeni morajo biti hidroizolacija, termoizolacija in zvočna izolacija, ter ustrezne gradbene reže,
  • ravnost in nivo podlage morata biti prilagojena zahtevam posamezne vrste talne obloge,
  • površina za polaganje mora biti čista, kompaktna, ne pregroba, brez razpok ter ustrezno vpojna,
  • temperatura podlage med polaganjem ter še 48 ur po polaganju mora biti med 15°C in 18°C. 
  • pri estrihih s toplovodnim talnim gretjem je pred vgradnjo nujno potrebno izpeljati postopno ogrevanje po predpisanem protokolu o zagonu talnega gretja.

Ustrezno pripravljenost estriha mora zagotoviti investitor – naročnik del. Polagalec ima pravico in dolžnost vizualno kontrolirati zgoraj naštete parametre ter opozoriti na opažene nepravilnosti. Polagalec v okviru svoje dejavnosti (po dogovoru) lahko sodeluje pri pripravi podlage ali njeni sanaciji.

1.3. Prostori in lesene talne obloge morajo biti primerno temperirani in aklimatizirani:

  • prostor ne sme biti izpostavljen prepihu, klima; min. 15 – 18°C ter 50 – 65% relativna zračna vlaga,
  • lesena talna obloga naj bo vsaj 48 ur pred polaganjem skladiščena v sredini prostora, kjer se bo polagala,
  • posamezni paketi lesene talne obloge se odpirajo tik pred pričetkom polaganja.

Ustrezne pogoje na objektu je dolžan zagotoviti investitor – naročnik del. Izvajalec del je (če ni dogovorjeno drugače) dolžan blago dostaviti na objekt, investitor – naročnik del pa ga je dolžan prevzeti s prevoznega sredstva in ga uskladiščiti v prostore, da se bo ustrezno temperiral. V primeru, ko lesene talne obloge na objekt dostavi polagalec, je naročnik – investitor dolžan nuditi vso pomoč in podporo pri uskladiščenju parketa. Za material, ki je uskladiščen na objektu je odgovoren naročnik – investitor.

1.4. Dovoljena vlažnost parketa se giblje med 8-10% ± 2%. Parket, ki se vgrajuje v objekt mora imeti vlažnost, ki naj bo čim bližje ravnovesni vlagi lesa glede na klimo objekta med obratovanjem objekta.

Polagalec je dolžan pred pričetkom del preveriti pogoje na objektu in vlažnost lesene talne obloge ter jih vpisati v prevzemni zapisnik.

1.5. Pred polaganjem lesenih talnih oblog morajo biti vsa ostala dela, razen vgradnje podbojev vrat, zadnje faze beljenja in fine montaže grelnih teles, zaključena. Našteta dela se lahko izvršijo po končanih podopolagalskih delih.

1.6. Prostori, kjer se izvaja polaganje podov, morajo biti zaprti. V njih se ne sme izvajati drugih del – ne sme biti drugih izvajalcev. Naročnik – investitor je dolžan polagalcu zagotoviti primerne delovne pogoje in dostop do energetskih priključkov.

2. PO POLAGANJU

2.1. Po zaključku polaganja se po površini ne hodi ali jo kakorkoli obremenjuje vsaj 24 ur.

2.2. Položene lesene talne obloge, v prvem obdobju po polaganju, ni dovoljeno delno ali v celoti pokrivati ali ga uporabljati kot odlagalno površino.

2.3. Prostor je potrebno zavarovati pred vstopom dodatne vlage. Po polaganju morajo biti zagotovljeni sledeči klimatski pogoji:

  • temperatura prostora 15°C – 25°C
  • relativna zračna vlažnost 50% – 65%.

3. BRUŠENJE IN POVRŠINSKA ZAŠČITA PARKETA (VELJA ZA NEIZGOTOVLJENE PARKETE)

3.1. Parket mora po položitvi mirovati od 5 do 14 dni (ocena izvajalca). V tem času se v prostoru ne izvaja nobenih del, ki bi lahko poškodovala parket ali povzročila madeže (silikon, olje, apno,…), previdnost velja tudi pri hoji po parketu.

3.2. Po fazi mirovanja parketa izvajalec oceni ali je zadovoljeno vsem pogojem potrebnim za kakovostno nadaljevanje del, v nasprotnem primeru predlaga investitorju ustrezno rešitev. Morebitne dodatne stroške krije investitor – naročnik.

3.3. Upoštevati točko 1.5.1 in 1.6.

3.4. V prostoru, kjer dela potekajo, morajo biti doseženi naslednji pogoji:

  • temperatura prostora 15°C – 25°C
  • relativna zračna vlažnost 50% – 65%
  • prostor ne sme biti prašen, ne sme biti izpostavljen prepihu in soncu (senčenje)
  • nanosi laka si sledijo v razmaku največ 48 ur.

3.5. Uporabnost lakiranih površin:

  • glede na pohodnost min. 48 ur
  • glede na mehanske obremenitve min. 7 dni

3.6. Ob prevzemu del ne smemo pričakovati brezhibno polakirane površine, saj delovni pogoji niso enakovredni pogojem v lakirnici. Kvaliteta lakiranja se ocenjuje iz stojne višine od svetlobe (DIN standard)

GARANCIJA

SPLOŠNO

Vaša talna obloga potrebuje ustrezno nego in vzdrževanje. V primeru razlitja vode ali drugih tekočin, le-te nemudoma obrišite. Za odstranitev trdovratnih madežev se posvetujte z vašim prodajalcem parketa.

Pomemben pogoj za dolgo življenjsko dobo talne obloge je ugodna klima v prostoru s približno temperaturo 20o C in relativno zračno vlago od 50 do 60%. Omenjene pogoje lahko spremljate z elektronskim merilnikom vlage ali vremensko uro (posebej pomembno v času kurilne sezone). Optimalno relativno zračno vlago je možno vzdrževati s pomočjo električnih vlažilnikov zraka.

Največja sovražnika talnih oblog sta voda in pesek. Čista tla dosežemo s pometanjem,brisanjem prahu in občasnim čiščenjem z vlažno, a ne mokro krpo. Talne obloge ne smemo čistiti z vodo, saj tako lahko nastanejo poškodbe na izdelku (nabrekanje). Prav tako ni dovoljena uporaba vodnega
sesalnika.

Za vsakodnevno vzdrževanje se priporoča uporaba čistilnih sredstev za talne obloge, ki jih uporabljamo v skladu z navodili, ki so navedena na njih.
Za čiščenje umazanije, kot je npr. pesek uporabljajte sesalnik z mehkim nastavkom, mehko metlo ali krpo. Na vhode namestite kvaliteten predpražnik, ki preprečuje vnos peska na talno oblogo.

Noge stolov, miz in ostalega pohištva, ki točkovno pritiskajo na talno oblogo,
morajo biti opremljeni s klobučevinastimi podložkami, ki pa morajo biti prilepljene in ne pritrjene z žeblji. Ne premikajte pohištva tako, da ga vlečete, ampak ga dvignite in prestavite.

Polaganje talnih oblog v mokrih prostorih kot so npr. savne in kopalnice ni priporočljivo.
OLJENE POVRŠINE – ZUNANJE LESENE TALNE OBLOGE

Lesena terasa, naj bo nova ali stara, potrebuje določeno vzdrževanje, ki je vredno truda, da vam bo njen videz dolgo časa v zadovoljstvo. Vremenski vplivi povzročajo napenjanje in krčenje lesa, ki povzročajo spremembe na lesu, še posebej če se vremenske razmere hitro preminjajo (na primer kratkotrajen dež, nato hitro za njim močno sonce).

Največ sprememb na leseni terasi nastaja v prvem letu po polaganju. Padavine najprej povzročijo izpiranje lesnega olja na površini. Izpiranje je vedno neenakomerno in se zaradi tega na lesu pojavijo lise. Če je padavin več, les hitreje dobi enakomerno barvo, ki se počasi spreminja v sivo, svetlejšo ali temnejšo, odvisno od uporabljene vrste lesa. Teak na primer sčasoma postane srebrno siv, ipe nekoliko temnejše sive barve. Moteče stanje lahko nastane v primerih, če je del terase pokrit in ni izpostavljen padavinam. Ta del terase ne sivi oziroma sivi bistveno počasneje kot njen padavinam izpostavljen del. Opcije uporabnika terase so v tem primeru naslednje:

  1. da ohrani obstoječe stanje
  2. da uporabi določene postopke za izenačevanje barve – za sivenje tudi pokritega dela terase
  3. da premaže teraso z ustreznim oljem in premaz periodično obnavlja
Najbolj obremenjujoča je zadnja izbira, ker obnavljanje premaza zahteva določen obseg dela in pravilen postopek. Premazi z oljem so namreč pri kakovostnih vrstah lesa (teak, ipe, cumaru) povsem nepotrebni v smislu podaljševanja njegove trajnosti. 


Najboljši način čiščenja terase je redno pranje z vodo, še posebej v bolj obremenjenih okoljih, kjer zaradi nečistoč iz zraka preko zime na lesu nastane temna prevleka, ki jo je na pomlad potrebno očistiti, da terasa dobi nazaj svoj sijaj. Če uporabljate razpršilec z večjim pritiskom vode, ga uporabljajte zelo previdno in se površini terase ne približujte preveč, da ne pride do površinskih poškodb.



Oljenje lesenih teras se uporablja predvsem zaradi dveh namenov, za zadrževanje naravne barve lesa in za podaljšanje njegove trajnosti, kar pa velja le za manj kakovostne vrste lesa, kot je macesen. Po naših izkušnjah večina lastnikov teras, ki se odločijo za oljenje, po nekaj letih oljenje opusti in teraso popolnoma prepusti vremenu. V primerih delno pokritih teras nato pride do bistveno večjih razlik v barvi pokritega in izpostavljenega dela terase, kar je bistveno težje izenačiti, kot če oljenja ne bi nikoli uporabili.


Sredstva za obnavljanje naravnega videza lesa so večinoma kemični preparati, ki agresivno delujejo na les. Večinoma je ob njihovi uporabi za čiščenje površine potrebno s ščetko odstraniti posivela vlakna. Ob tem običajno pride do neenakomernega odstranjevanja med tršimi in mehkejšimi vlakni, tako da les postane nekoliko grob. Do tega ne prihaja pri zelo trdih vrstah lesa, kot sta ipe in cumaru. Po uporabi čistila sledi premaz lesa z oljem.


Pri tikovini se izogibajte sredstvom za obnavljanje naravnega videza lesa, ker nekatera sredstva lahko topijo olje v lesu, kar kasneje povzroči odpadanje površinskih celic.

Za odstranitev sivine na površini zunanjih lesenih podov uporabljajte sredstvo za ostranitev sivine GREY FREE, proizvajalca Tover s.r.l.

Garancijski pogoji

Garancija velja za laminatne pode rednih programov, položene v normalno  bremenjenih prostorih v skladu s priporočenim razredom uporabe po EN 13329, ne pa v primeru izrednih kemičnih in mehanskih poškodb. Garancija začne veljati z dnem nakupa. Garancija ni prenosljiva in pripada samo prvemu kupcu.

Polaganje

Laminatni pod mora biti položen v skladu z navodili za polaganje. Navodila za polaganje laminata so običajno priložena vsakemu tretjemu paketu, izčrpna navodila za polaganje in vzdrževanje pa dobite tukaj.

Odpornost na obrabo

Pravica do uveljavljanja garancijskega zahtevka nastane, ko je vrhnja plast (dekor) popolnoma odstranjena najmanj v velikosti enega kvadratnega centimetra. Odrgnine na robovih plošč niso vključene v garancijo.

Odpornost na vpliv svetlobe

Obledelost na svetlobi po skali modre volne ne več kot 6. Postopek testiranja po EN20105. Izvzeto je naravno staranje.

Odpornost na madeže

Pri učinkovanju naslednjih substanc: čisti aceton, krema za nego rok, alkoholne pijače, naravni sokovi iz sadja in zelenjave, maščobe, kava, cola pijače, lak za nohte ali podobno.

Garancijski zahtevek

Vsaka reklamacija mora biti v pisni obliki, obvezno mora biti priložen originalen račun. Garancijski zahtevek je potrebno uveljaviti v roku 30 dni po odkritju napake. Pridržujemo si pravico do ogleda objekta.

Garancijske storitve

Garancijska storitev se ravna izključno po trenutni vrednosti blaga. Določanje trenutne vrednosti se izračunava glede na garacnijski rok, tako se na primer nadomestilo za razred obrabe W31/bivalni prostori letno zmanjša za 1/10 od vrednosti novega blaga.

Če bo garancijskemu zahtevku ugodeno, bomo kupcu brezplačno na prodajno mesto dostavili nadomestno blago. Stroške polaganja krije kupec. Ta garancija tudi ne krije nobenih drugih škod in stroškov, ki bi jih povzročil

Garancijska izjava

Družba Alpod d.o.o. jamči za kakovost prodanih materialov in opravljenih storitev s področja talnih oblog pod naslednjimi pogoji:

Garancijski pogoji:

  • Garancija velja za vse parkete kupljene in/ali vgrajene s strani družbe Alpod d.o.o. od 01. 01. 2007 dalje.
  • V primeru ugodno rešene reklamacije, bo družba Alpod d.o.o. poskrbela za brezplačno nadomestitev neustreznega materiala in/ali odpravo pomankljivosti nastalih vgradenj.
  • Parket mora biti vgrajen strokovno, po navodilih proizvajalca in po splošno veljavnih standardih ter normativih s področja talnih oblog.
  • Družba Alpod d.o.o. si pridržuje pravico do popravila posameznih lamel, desk oziroma plošč.
  • Če proizvod ni več dobavljiv, bo nadomestno blago ekvivalentna amenjava iz trenutnega proizvodnega programa. O komercialnem načinu reševanja reklamacije presoja Alpod d.o.o. v dogovoru s kupcem.
  • Garancija velja le za količino materiala z napako, ki je zapisniško ugovotovljena in ne za celotno kupljeno količino.
  • Za posredno škodo, ki bi nastala zaradi nekakovostnih izdelkov in storitev, Alpod d.o.o. ne odgovarja.
  • Garancija se prizna le, če je podana reklamacija v pisni obliki v roku 8 dni od nastanka napake in ob predložitvi originalnega ter v celoti plačanega računa.
  • Očitne in vidne napake parketa je potrebno nemudoma pisno sporočiti, najkasneje v roku 8 dni, vendar pred vgradnjo na objekt.
  • Višina z garancijo priznane škode se oceni na podlagi vrednosti novega materiala in časa, ki je pretekel od nakupa. Vsako leto se vrednost zniža za 10%, kar pomeni, da se vrednost zamenjave zaradi kvalitete materiala v
  • primeru garancijske dobe 5 let vsako leto zmanjša za 10% v primerjavi s trenutno ceno (npr. če se napaka pojavi po dveh letih od nakupa, se vrednost zamenjave zmanjša za 20%).

Garancija ne velja v naslednjih primerih:

  • Če so poškodbe nastale zaradi nestrokovne montaže tretjih oseb in/ali neustreznih pogojev ob ali po vgradnji. (glej navodila za vgradnjo…).
  • Če so poškodbe nastale zaradi neprimerne podlage (ravnost, trdota, trdnost, kompaktnost, čistost, poroznost, sestava, itd) ali uporabe neustreznih lepil in podlog.
  • Če so poškodbe nastale zaradi vlage, lesnih insektov, nesreč, višje sile ali izliva vode…
  • Če so zaradi ogrevanja, hlajenja, vlaženja ali izsuševanja prostorov v parketu nastale vizualne in/ali dimenzijske spremembe in/ali deformacije, ki so lahko trajnega ali sezonskega značaja.
  • Če so zaradi vpliva svetlobe ali staranja na parketu nastale barvne spremembe.
  • Če so napake posledica normalne obrabe, nestrokovne obnove, pomanjkljivega čiščenja ali napačne nege površin (neustrezni postopki nege, uporaba neusteznih čistilnih ali kemičnih sredstev…).
  • Če so mehanske poškodbe (raze, praske, vtiski) nastale zaradi nepravilne rabe, vzdrževanja ali skladiščenja, še posebej poškodbe povzročene s čevlji z visokimi petami, pohištvom, kamni in domačimi živalmi in podobno (glej navodila za čiščenje in vzdrževanje lesenih talnih oblog).
  • Če je bil kljub vidnim napakam proizvod vgrajen na objekt.

Garancijska doba:

  • Garancijski rok teče od dneva nakupa.
  • Družba Alpod d.o.o. daje petletno garancijo kvalitete na material, ki je kupljen pri družbi Alpod d.o.o. in dvoletno garancijo kvalitete na lastne storitve vgradnje v zasebna stanovanja.
  • Za javne objekte in prostore je garancijska doba dve leti, tako za material kot za storitev vgradnje.
  • V primeru nepooblaščenega posega v izdelek, garancija avtomatsko preneha veljati.
  • Za parkete, za katere proizvajalec jamči z daljšim garancijskim rokom veljajo garancijski pogoji proizvajalca.

Garancijska izjava

Družba Alpod d.o.o. jamči za kakovost prodanih materialov in opravljenih storitev s področja talnih oblog pod naslednjimi pogoji:

Garancijski pogoji:

  • Garancija velja za vse talne obloge kupljene in/ali vgrajene s strani družbe Alpod d.o.o. od 01. 01. 2007 dalje.
  • V primeru ugodno rešene reklamacije, bo družba Alpod d.o.o. poskrbela za brezplačno nadomestitev neustreznega materiala, ali/in odpravo pomankljivosti nastalih vgradenj.
  • Talna obloga mora biti vgrajena strokovno, po navodilih proizvajalca in po splošno veljavnih standardih ter normativih s področja talnih oblog.
  • Družba Alpod d.o.o. si pridržuje pravico, do popravila posameznih plošč.
  • Če proizvod ni več dobavljiv, bo nadomestno blago ekvivalentna zamenjava iz trenutnega proizvodnega programa. O komercialnem načinu reševanja reklamacije presoja Alpod d.o.o. v dogovoru s kupcem.
  • Garancija velja le za količino materiala z napako, ki je zapisniško ugovotovljena in ne za celotno kupljeno količino.
  • Za posredno škodo, ki bi nastala zaradi nekakovostnih izdelkov in storitev, Alpod d.o.o. ne odgovarja.
  • Garancija se prizna le, če je podana v pisni obliki v roku 8 dni od nastanka napake in ob predložitvi originalnega ter v celoti plačanega računa.
  • Očitne in vidne napake talne obloge je potrebno pisno sporočiti nemudoma, najkasneje v roku 8 dni, vedar pred vgradnjo na objekt.
  • Višina z garancijo priznane škode se oceni na podlagi vrednosti novega materiala in časa, ki je pretekel od nakupa. Vsako leto se vrednost zniža za 10% , kar pomeni, da se vrednost zamenjave zaradi kvalitete materiala v primeru garancijske dobe 5 let vsako leto zmanjša za 10%, v primerjavi s trenutno ceno (npr. če se napaka pojavi po dveh letih od nakupa, se vrednost zamenjave zmanjša za 20%).

Garancija ne velja v naslednjih primerih:

  • Če so poškodbe nastale zaradi nestrokovne montaže tretjih oseb in/ali neustreznih pogojev ob ali po vgradnji. (Glej navodila za vgradnjo…).
  • Če so poškodbe nastale zaradi neprimerne podlage (ravnost, trdota, trdnost, kompaktnost, čistost, poroznost, sestava, itd) ali uporabe neustreznih lepil in podlog.
  • Če so poškodbe nastale zaradi vlage, insektov, nesreč, višje sile ali izliva vode…
  • Če so zaradi ogrevanja, hlajenja, vlaženja ali izsuševanja prostorov v talni oblogi nastale vizualne in/ali dimenzijske spremembe in/ali deformacije, ki so lahko tranjega ali sezonskega značaja.
  • Če so zaradi vpliva svetlobe ali staranja na talni oblogi nastale barvne spremembe.
  • Če so napake posledica, normalne obrabe, nestrokovne obnove, pomanjkjivega čiščenja ali napačne nege površine, (neustrezni postopki nege, uporabo neusteznih čistilnih ali kemičnih sredstev…)
  • Če so mehanske poškodbe (raze, praske, vtiski), nastale zaradi nepravilne rabe, vzdrževanja ali skladiščenja, še posebej poškodbe povzročene s čevlji z visokimi petami, pohištvom, kamni in domačimi
  • živalmi in podobno. (glej Navodila za čiščenje in vzdrževanje lesenih talnih oblog).
  • Če je bil kljub vidnim napakam proizvod vgrajen na objekt.

Garancijska doba:

  • Garancijski rok teče od dneva nakupa.
  • Družba Alpod d.o.o., daje petletno garancijo kvalitete na material in dvoletno garancijo kvalitete na lastne storitve vgradnje, za vse talne obloge kupljene pri družbi Alpod d.o.o., za vgradnjo v zasebna stanovanja.
  • Za javne objekte in prostore je garancijska doba dve leti, tako za material kot za storitev vgradnje.
  • V primeru nepooblaščenega posega v izdelek garancija avtomatsko preneha veljati.
  • Talne obloge, za katere proizvajalec jamči z daljšim garancijskim rokom veljajo garancijski pogoji proizvajalca.

E KATALOGI

VIDEO PREZENTACIJA

Barlinek Parquet Barclick Floor Experts
Barlinek Parquet 5gc system floow Experts
Barlinek Parquet 5gs system floow Experts
Barlinek Seger
Boen Boflex Hardwood Sports Floor
Boen ImageFilm
Boen Singleflex hardwood Sports Floor
Egger Aqua Laminate Flooring
Egger Installation Instruction
Egger Installation On Stairways